سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نابخردی و غفلت در دل دانشمند نیست . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 88 اردیبهشت 30 , ساعت 4:20 عصر

شال سبز، تخریب و دیگر هیچ!

امروز میرحسین را بعد از بیست سال "صمْ بکم عمی و هم لایرجعون" بودن، هوس رجعت به سر زده و در قامت نامزدی شال سبز به دوش، سوار بر اسب دست و پا شکسته اصلاحات عزم فتح قلعه "پاستور" نموده است.

پیش قراولان و پس قراولان میرحسین را نیز همه از مردان تند مزاج مشارکتی و مجاهدینی است که روزگاری بر این دیار خر خود می راندند و زحمت خلق می دادند، و امروز یراق اسب میر را به دست دارند و مقصدش را به ترکستان رهنمون.

 

میرحسین را نیز که سیاق هنرمندی و نقاش باشی اش بر تدبیر و چاره مملکت داری بچربد، ز بی تدبیری  به پوشیدن شال سبز روی بیاورده و با مشاورت پیش قراولان و میرزا بنویس های "ستاد" خویش، عزم را بر تخریب رئیس ملک جزم نموده، تا شاید این تدبیر موثر افتد و خود در عوض مقبول خلق.

 

فی الحال داستان "میر" اصلاحات داستان اسب چوبین تراوایی است که سربازان تندمزاج اصلاحات درون آن کمین کرده اند تا در صورت پیروزی "میر" از شکم این اسب خارج شوند و قلعه و حکومت را به نفع خود قبضه کنند و در این بین "میر" را نیز تنها، وسیله ای می دانند برای تحقق رویای خود.

 

حال این "میر" است که با اسب چوبین و لت و پار اصلاحات که روزگاری سوار قبلی خود را با مخ به زمین گرم کوبانده بود، رویای فتح قلعه "پاستور"  نموده است، غافل از اینکه اسب چوبین و شال سبز و دهان پر دشنام و تخریب، برای اداره امور خلق کارگر نیفتد، و خلق این دیار را نیز دوبار از یک سوراخ به نام "اصلاحات" گزیدن ممکن نبوَد.


شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:39 عصر

یا احمدی نژاد را ردصلاحیت کنید یا میرحسین و کروبی را

. مهدی کروبی، در مراسم گردهمایی سراسری ستاد‌های جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی(24/2/88):برای نخستین بار رقیبی جدی وجود دارد که همه امکانات نیز در اختیارش است که اگر کمک‌های غیبی دیگری نیاز شد نیز برایش می‌رسد که ما باید این را معقول و منطقی رصد کنیم.

 2. میرحسین موسوی، در نخستین همایش سراسری سخنرانان حامی میرحسین موسوی (29/1/88): بحث خرید رای مطرح شد که یکی از مهمترین مسایل این انتخابات است. بخشی از فساد اداری و دولتی به این مساله برمی‌گردد که وقتی کسی هدیه‌ای می‌گیرد، انتظاری در او برای پاسخ دادن به هدیه به وجود می‌آید ولی اتفاقی که در کشور ما می‌افتد و بسیار فراتر از این فساد ظاهری است، این است که دستگاه‌های دولتی برای ایجاد همان حسی که اشاره کردم و پاسخ دادن مردم و گرفتن رای‌های آنها هدایایی توزیع کنند. طرح این مساله باید به شکلی باشد که به عزت مردم فقیر و نیازمند، لطمه نخورد. این شائبه وجود دارد که بخش عمده‌ای از کسری‌هایی که الان دیوان محاسبات عمومی در تفریغ بودجه بر آن تاکید می‌کند و به خزانه ریخته نشده، در خدمت همین مساله به کار گرفته شده باشد که در این صورت یعنی هزینه‌هایی برای جلب رای مردم برای اهداف کوتاه مدت سیاسی که من نام آن را صرف کردن منابع کمیاب کشور در خدمت اغراض سیاسی گذاشته‌ام.

 3. دروغ، تخریب و تهمت، عناصر پلیدی است که در آستانه هر انتخاباتی ظهور و بروز پیدا می کند اما در انتخاباتهایی که در ایران برگزار شده است معمولا این عمل را نیروهای پیاده نظام و یا باصطلاح همان نوچه های کاندیداها برعهده داشته اند نه خود نامزدها؛ اما نکته جالب و درعین حال بسیار دردناک آن جاست که در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری شخص کاندیداها که ادعای خط امامی بودن و اسلام و انقلاب دوستیشان، تصور فرشته بودن یا معصومیت آنان را دور از ذهن نمی دارد، این رسالت شیطانی را مستقیما برعهده گرفته اند و جالبتر آن که از تکرار و بازتکرار آن هیچ احساس شرمساری هم ندارند.

             

این ادعاها دو حالت دارد؛ یا آقایان کروبی و موسوی راست می گویند و واقعا احمدی نژاد کسری هایی که از سوی دیوان محاسبات درگزارش تفریغ بودجه اعلام نموده را صرف خریدن آراء انتخاباتی مردم نموده و همچنین درانتخابات ها برای احمدی نژاد نیروهای غیبی می رسد که اسم او را از صندوق خارج می سازند و یا اینکه این آقایان صراحتا "دروغ" می گویند و "تهمت" می زنند و برای رسیدن به هدف قدرت از ابزار "لجن پراکنی" و "تخریب" بهره می برند؛ شاید حالت سومی نیز متصور باشد و آن اینکه به آقایان گزارش دروغ داده شده است که عذر بدتر از گناه بودن این فرض بر همگان آشکار است.

دوباره مرور می کنیم؛ یا این دونفر راست می گویند یا دروغ، اگر راست می گویند پس احمدی نژاد، کسی است که از بیت المال مسلمین برای رای آوری خود دزدی می کند و در انتخابات هم تقلب می کند؛ بدیهی است که آدم دزد و متقلب لیاقت جایگاه ریاست جمهوری ندارد و می بایست از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شود و اما اگر این دونفر دروغ می گویند و یا اینکه بدون تحقیق گزافه گویی می نمایند و به احمدی نژاد –کسی که شخصی که قانونا نفر دوم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود- تهمت "دزد بودن" و "متقلب بودن" می زنند؛ اصلا عجیب و غریب نیست که ردصلاحیت شوند و البته بدیهی است که تشخیص "مصلحت" نظام هم برعهده شورای نگهبان نیست همانند دوره قبل که درباره معین و مهرعلیزاده، شورای نگهبان - به درستی-  مصلحت سنجی نکرد و شخص مقام معظم رهبری این مصالح را لحاظ فرمودند.


شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:37 عصر
روانبخش: با تفکرات اومانیستی نمیتوان به پیشرفت رسید

حجه الاسلام روانبخش در جمع دانشجویان دانشگاههای شیراز گفت با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیده اند با کسانی که تفکرات اومانیستی و ولیبرال دارند نمیشود این راه را پیمود.

ادامه مطلب...

شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:36 عصر
واکنش صفارهرندی به شبهه‌افکنی‌های مخالفان دولت
بعداز 25سال به مردم بگویید با 500میلیارددلار چه کردید؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت: آیا ما حق نداریم بخواهیم که شما گزارش بدهید؟ الان 25 سال هم گذشته و فراغ خاطر و بال داشتید. اگر دولت فعلی الان درگیر کار و عملیات است، شما که بیکار یک گوشه نشسته اید بروید 25 سال گذشته را مطالعه کنید و بگویید که با حداقل رقم 500 تا 700 میلیارد دلار چه کردید.


شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:35 عصر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در انتخابات 84 علی‌رغم کاندیداتوری احمدی‌نژاد  از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده بود، 4 سال بعد طی بیانیه ای حمایت رسمی خود را از کاندیداتوری دکتر محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد تا نشان دهد علی‌رغم همه جوسازی‌های منفی درخصوص رابطه دولت و روحانیت، این ارتباط آن‌قدر وثیق هست که اصلی‌ترین تشکل روحانی را که امام راحل طلاب را برای دور ماندن از خطر اسلام امریکایی به پیوستن به آن توصیه می‌کند، به حمایت از احمدی‌نژاد وادارد.

به دنبال صدور بیانیه جامعه مدرسین، آیت الله محمد یزدی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و با اشاره به اینکه جامعه مدرسین از ماه‌ها پیش در کمیسیون مربوطه، کلیات، شاخص‌ها و مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را مورد بحث و بررسی قرار داده و نتایج را به شورای عالی مدرسین جهت تصمیم گیری نهایی ارائه کرده است، گفت: «رأی گیری نهایی طی هفته‌های گذشته انجام شد و با توجه به اینکه تنها 3 رأی با میزان حد نصاب فاصله وجود داشت و با عنایت به محدود بودن زمان اعلام نظر به این نتیجه رسیدیم که اعلام کنیم اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از کاندیداتوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد حمایت کردند

 


شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:34 عصر

رئیس اتحادیه املاک از کاهش 35 درصدی قیمت مسکن در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: کاهش قیمت مسکن در سالجاری هم ادامه می یابد.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با مهر در ارتباط با رکود حاکم در بازار خرید و فروش مسکن در کشور گفت: مهار قیمتها در بازار مسکن با اخذ سیاست جلوگیری از پرداخت تسهیلات به بخش مسکن از سوی مسوولان ذی ربط صورت گرفته است و اگر این امر انجام نمی شد به طور حتم وضعیت بدتری در این بازار حاکم بود.

رئیس اتحادیه املاک بیان کرد: جلوگیری از پرداخت تسهیلات تا زمانی که قیمتها به توازن نرسد ادامه خواهد داشت و این کار سبب شده تا هم اکنون کاهش قیمتها دربخش مسکن تداوم یابد، به نحویکه هم اکنون معادل 30 درصد قیمتها در سطح کشور پایین آمده است.


شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:34 عصر

عضو کارگروه تدوین برنامه پنجم توسعه

درآمد نفتی دوره موسوی با توجه به ارزش دلار با اکنون قابل مقایسه نیست

ادامه مطلب...

شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:33 عصر

 

رئیس کل بانک مرکزی گفت : اگر عوامل اقتصادی تغییر نکند تا پایان سال به سمت یک رقمی کردن تورم می رویم

ادامه مطلب...

شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:32 عصر

گلف نیوز:احمدی‌نژاد «با نفوذترین» در جهان اسلام

یک روزنامه اماراتی اذعان کرد: اغراق نیست اگر بگوییم احمدی‌نژاد هم‌اکنون با نفوذترین فرد جهان اسلام است‏.‏ رییس‌جمهوری ایران مردی است که هراسی از بیان عقاید خود ندارد‏.‏

ادامه مطلب...

شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 6:32 عصر

نتایج درخشان انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

"با توجه ویژه دولت نهم به توسعه نقاط محروم، نزدیک به 70 درصد پروژه‌های عمرانی در این نقاط از اعتبارات مناسبی برخوردار بوده و با موفقیت اجرا شده و انحلال سازمان مدیریت نقش مهمی در تسریع پروژه‌ها داشته است

ادامه مطلب...

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ